Veel gestelde Vragen

Logo FAQ

Heb je een vraag?
Misschien waren andere klanten je voor!

Hieronder staan de meest gestelde vragen.
Voor jouw gemak hebben wij meteen het juiste antwoord erbij gezet.

We beginnen met een top 5.

  1. Ik heb besteld en heb een verzendbevestiging ontvangen. Alleen heb ik nog steeds niets ontvangen!
    Het kan tot 3 werkdagen (4 in België) duren voordat een envelop zending wordt bezorgd.
    Duurt het langer dan deze 3 werkdagen neem dan contact met ons op.
  2. Kan ik ook bij jullie langs komen?
    Nee, helaas niet.
    Wij zijn onderdeel van een groter bedrijf maar beschikken niet over een winkel.
  3. Ik kan jullie telefonisch niet bereiken!
    Wij hebben een zeer actieve klantenservice die 99% van de tijd (Ma-vr: 8.00-22.00 | Za/zo: 9.00 tot 17.00) goed bereikbaar is.
    Er moet iets zijn (storing?) waardoor de telefoon niet goed beantwoord kan worden.
    Probeer het later nog eens of stuur ons een e-mail met je vraag.
    E-mail wordt op werkdagen sowieso binnen 24-uur beantwoord!
  4. Kan ik mijn adres nog wijzigen na verzending?
    Nee, helaas is dat niet mogelijk.
    Zodra een envelop of pakket door ons verzonden is kunnen wij hier geen aanpassingen meer aan maken.
  5. Ik wil meer informatie over een kousenband.
    Bel ons, stuur een e-mail, of schrijf een WhatsApp.
    Geef je vraag door en het artikelnummer waar het om gaat.
    Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste antwoord op je vraag ontvangt!

Vragen over producten
Hoe kom ik aan informatie over een artikel?
Als je op een artikel klikt kom je op een pagina met aanvullende informatie over dit artikel.
Mocht de gewenste informatie niet worden gegeven neem dan vooral contact met ons op.
Vergeet niet het artikelnummer met je vraag mee te sturen.

Van welk materiaal is het artikel gemaakt?
De product samenstelling staat altijd bij de omschrijving aangegeven.
Mocht het hier niet bij staan geef dit dan aan ons door.

Eerder zag ik een kousenband op de website staan die ik wilde hebben. Maar nu staat hij er niet meer bij. 🙁
Wij leveren uit voorraad.
Als het artikel niet meer op de website staat dan is deze helaas niet meer beschikbaar.
Het kan zijn dat een artikel opnieuw op voorraad komt.
Je mag hier altijd naar informeren!

Kan ik ook bij jullie langskomen om een artikel te kopen?
Nee, helaas niet.
Wij leveren vanuit een magazijn. Hier kunnen wij geen klanten ontvangen.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
Nee hoor, dat is niet nodig.
Wij bieden niet de mogelijkheid aan om een account te kunnen aanmaken.
Als er vragen zijn over een (eerdere) bestelling neem dan contact op met onze klantenservice.

Vragen over betalen

Welke betaalmethode moet ik kiezen?
Wij bieden verschillende betaalmethodes aan.
Welke betaalmethode je kiest mag je zelf bepalen.
In Nederland wordt iDeal het meeste gebruikt, in België Mister cash / Bancontact of creditcard.

Ik weet niet hoe ik met creditcard kan betalen!
Om een creditcard betaling te kunnen doen kies je voor betaaloptie Paypal.
Je komt op de pagina van Paypal.
Onder het inlogveld staat een knop (grijs) met de tekst ‘Betalen als gast’.
Klik op deze knop.
Hierna kan je via Paypal een creditcard betaling uitvoeren.

Ik heb gekozen voor vooruitbetalen (bankoverschrijving) alleen heb ik geen gegevens ontvangen!
Je ontvangt op het moment van bestellen een e-mail met de gegevens voor deze betaling.
Deze e-mail zal afkomstig zijn vanuit onze Payment service provider (Pay.nl).
Mocht je deze e-mail niet hebben ontvangen controleer dan eerst je Spam-filter.
Je kan ook een nieuwe bestelling plaatsen en kiezen voor een andere betaalmethode.
Neem anders contact met ons op.

Op mijn afschrift staat Pay.nl, wat betekend dit?
Pay.nl is een Payment Service Provider (PSP).
Een PSP is een bedrijf dat de betalingen voor webwinkels afhandelt.
Deze PSP zorgt ervoor dat je veilig je betaling kan doen en dat deze betaling gekoppeld wordt aan de bestelling die je bij ons doet.

Als ik kies voor de betaalmethode ‘Billink’ worden er transactiekosten gerekend. Waarom?
Aan deze betaalmethode zit een risico voor het bedrijf die deze methode aanbied (Billink).
Het kan zijn dat een acceptgiro niet wordt voldaan en er kosten volgen voor incasso.
Ook voor ons zijn de kosten hoog om deze methode aan te kunnen bieden.
Om deze betaling te kunnen aanbieden moeten wij een deel van deze kosten doorrekenen aan de klant die hiervoor kiest.
Zodoende wordt er €1,25 aan transactiekosten gerekend.

Vragen over de verzending/levering

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Alleen een kousenband past in een envelop.
Deze wordt dus in een envelop verzonden.
Helaas zit op een envelop geen track & trace code.
Zodoende kunnen wij niet achterhalen waar je zending zich bevind.
Alles wat niet in een envelop past wordt verzonden in een pakket.
Een pakket heeft wel een track & trace.
Mocht je vragen hebben over je zending neem dan contact met ons op!

Wie is verantwoordelijk voor mijn levering?
Wij blijven altijd verantwoordelijk voor de levering.
Als je niets ontvangt is het aan ons om dit probleem op te lossen!

Door welke vervoerder wordt mijn zending geleverd?
In Nederland worden enveloppen geleverd door PostNL.
Pakketten worden aangeboden via DHL-Parcel.
In België worden alle zendingen aangeboden door Bpost.

Leveren jullie ook in België?
Ja hoor, geen probleem!
Zendingen in België worden aangeboden via Bpost.
Hou er rekening mee dat gewone post niet op zaterdag wordt bezorgd.
Pakketten kunnen wel op zaterdag worden aangeboden.
Een pakket zending aan een adres in België wordt standaard verzekerd verzonden.

Vragen over retourneren

Ik wil wat retour sturen, kan dat?
Dat kan uiteraard!
Wij hanteren zelfs een zeer ruim retour termijn van 100 dagen!

Wie betaald de kosten voor een retour?
Kosten voor een retour zending betaal je zelf.
Wettelijk is het zo geregeld dat als een zending volledig retour komt ook kosten voor de heenzending wordt vergoedt.
In dat geval betaal je alleen de kosten voor de retourzending.

Kan ik vanuit België ook iets retour zenden?
Natuurlijk!
Wij hanteren een retour termijn van 100 dagen.
Hou er alleen rekening mee dat een envelop moet worden gestuurd aan ons adres in Nederland.
Hierdoor kunnen de kosten iets hoger zijn dan een binnenlandse envelop zending.
Wil je een pakket retour sturen, neem dan contact met ons op.
Alleen voor pakketten beschikken wij over een Belgisch retour adres.

Als ik iets retour stuur, moet ik dan nog  gegevens mee sturen?
Ja, stuur altijd een kopie van je pakbon/factuur mee.
Aan de hand hiervan kunnen wij je retour verwerken en het retour bedrag terug storten.
Je mag ook het modelformulier voor herroeping gebruiken.

Vragen over klachten

Ik heb een klacht doorgegeven maar ontvang geen reactie!
Dat kan niet de bedoeling zijn!
Een klacht nemen wij zeer serieus en pakken wij altijd zeer snel op.
Als je geen reactie op een klacht ontvang neem dan direct contact met ons op!
Er gaat dan wat mis in de communicatie!!

Ik ben niet tevreden met de oplossing van het probleem. Wat nu?
Wij benaderen oplossingen van een probleem altijd vanuit het oogpunt van de klant.
Verder hanteren wij geldende wet en regelgeving.
Mocht je echt een klacht houden over onze dienstverlening die niet wordt opgelost kan je altijd juridische stappen ondernemen (Nederlands recht).
Ook de consumentenbond kan helpen met bemiddeling.

Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Nee.
Goede keurmerken kosten jaarlijks, over het algemeen, veel geld.
Wij zijn goed op de hoogte van de geldende wet en regelgeving en zullen deze ook altijd toepassen of van toepassing laten zijn op een klacht of probleem.